Waarom Netflix er niet echt om geeft of hun films goed zijn

Netflix je hoort het wel vaker kijkers die gefrustreerd zijn over het aanbod van de streamer. Vaak wordt er ook verwezen naar de kwaliteit van de films en zeker als het over de originele films gaat. Voorkeur van wat goed is en wat minder goed is tot slecht is moeilijk te beoordelen en is voor iedereen anders. Toch is het te merken dat de originele films vaak van een matige kwaliteit zijn. Netflix is nog steeds de streamingdienst leider en dat succes wordt bereikt door het aanbod, maar ook door de strategie om zoveel mogelijk aanbod aan te bieden. Het is belangrijk voor de streamer om een overvloedig aanbod aan titels te brengen.

Alles heeft een reden, het goede is dat er veel aanbod bij komt het negatieve is dat de kwaliteit vaak matig is. Waarom is het zover gekomen? Je zou kunnen zeggen in een ver verleden was Netflix de enigste streamer en dat had als voordeel dat ze konden kiezen wat er naar de streaming kwam en wat niet.

Als je terug zou kijken zou het meteen opvallen dat het aanbod van nieuwe titels veel minder was dan nu.

Nu zijn er verschillende streamingdiensten bij gekomen zowel kleintje, maar ook grote en dat heeft gezorgd voor een echte oorlog naar abonnementen. Dit is dan ook de grootste oorzaak dat er veel minder naar kwaliteit wordt gezien.

Netflix is verplicht om aan te passen aan de nieuwe tijd en te concurreren om zijn kroon te behouden. Gelukkig bestaat Netflix al langer en dat geeft ook de mogelijkheid om zelf originele films en series te brengen.

Tot nu toe slaagt Netflix er in om zijn abonnees te behouden en ziet het ernaar uit dat de strategie werkt veel titels brengen en mogelijk zijn er enkele titels bij die een hit worden of zelfs een groot succes worden.

Het gevolg voor jou als kijker is dat je veel meer Netflix Original titels zal tegenkomen als je op de service zoekt naar een nieuwe serie of film om te bekijken.

Het zal je natuurlijk niet verbazen dat Netflix ook wel een strategie heeft om zijn eigen creaties naar voren te brengen dan titels die van derden komen. Het is een strategie die elke goede onderneming zou gebruiken, het spijtige van deze strategie is wel dat sommige goede titels veel minder aandacht krijgen dan ze eigenlijk verdienen.

Netflix blijf ook werken aan zijn strategie dat kon je merken met het marketingevenement TUDUM dat ze in het leven hebben geroepen om hun originele nog meer te promoten. Het is een strategie die gericht is om de huidige abonnees te houden en nieuwe abonnees te winnen.

Wil je je vrienden verbazen met de laatste films, roddels over beroemdheden, muziek van de week? Wij hebben alle info die je ooit nodig zult hebben

Netflix maakt veel B en C Titels

Netflix heeft ondertussen de status verworven van een prijzenmachine te zijn. Ze hebben ook kaskrakers gelanceerd en dat ontkennen zou spelen met de waarheid zijn.

Toch moeten we ook toegeven dat er vele titels meer aansluiten bij B en C films en series. Natuurlijk is het onmogelijk om telkens en elke titel te maken die een kaskraker is of wordt.

We komen dan terug op voorkeur wat een abonnee goed vind of niet, gelukkig heeft de streamer vele abonnees en zal zo goed als elke titel zijn fans hebben. Met dit gegeven wordt ook rekening gehouden als de streamer een titel produceert of aankoopt.

Als je de hoeveelheid van titels bekijkt die worden aangeboden is het eigenlijk een beetje raar dat er nog abonnees zijn die bijvoorbeeld op sociale media vertellen dat ze alles al gezien hebben.

Met het huidige aanbod kom je er gewoon niet toe om alles gezien te hebben. Dat is gewoon onmogelijk en deze reacties zijn eigenlijk toe te schrijven aan een trend die zich voortzet dat mensen veel eisend zijn en dat ze soms moeilijk te behagen zijn.

Zoals bij elke evolutie verwachten mensen meer en meer, spannender, meer actie, meer inhoud en ga zo maar door. De vraag is of het nog haalbaar is.

Waar is de tijd dat mensen extatisch waren door een auto die over het scherm rolde. Nu zijn mensen al niet meer tevreden als de auto tien maal voorbij rolt, in brand staat en er nog een persoon aan de auto hangt.

Het is gewoon niet mogelijk en overal is een grens ook aan het brengen van sensatie in films en series. We zijn als kijkers verwend, maar zullen dit zelf niet toegeven.

Voor de strijd naar meer succes zullen er nog nieuwe zaken worden uitgevonden om mensen te plezieren en ze te verwennen.

Netflix films worden altijd bekeken.

De minder goede tot slechte titels van de streamingdiensten worden niet altijd terug gevonden in de prullenmand.

Vaak zijn er titels bij die vooraf bestempeld zijn tot middelmatigheid, maar eens ze hun debuut maken op de streamer echte hits worden.

Wat hierbij toedraagt, is zowel de marketing die gebruikt wordt en de sociale media. Strategie om mensen zo voor te bereiden dat je de titel al goed vind voor je ooit de kans hebt gehad om deze te bekijken.

Een goed voorbeeld is de top 10 van Netflix. Hoe vaak heb je al gedacht hoe kan deze titel ooit in de top 10 geraken van best bekeken titels. De uitleg hiervoor is veel eenvoudiger dan de strategie die er achter schuilt.

Een titel zo aanprijzen begint al met de eerste interviews. Een regisseur of acteur, actrice die het verhaal uitmuntend goed vind. Gevolgd door een teaser van spectaculaire beelden tot een trailer die je waanzinnig maakt.

Je wordt door heel het proces voorbereid dat je niet anders meer kan dan naar de titel te kijken. Eens je de titel dan hebt gezien is het best mogelijk dat je de vraag stelt aan jezelf was dit het echt.

Het is duidelijk dat je zelfs een slechte titel zo kan aanprijzen dat bij de lancering zovele abonnees de titel willen zien dat in de eerste weken zoveel abonnees de titel bekijken dat de cijfers stijgen tot een hoogtepunt.

Deze strategie zorgt ervoor dat zelfs een slechte titel enorme kijkcijfers haalt. Natuurlijk zal je enkel de cijfers krijgen van de streamer op korte termijn en cijfermatig zal de titel wel in de prullenmand verdwijnen nadat de eerste gekte geluwd is.

De cijfers vertellen niet alles

De cijfers kunnen beïnvloed worden zo ver zijn we al. Er komt ook nog bij wanneer wordt een cijfer toegekend.

Voor Netflix hoeft een kijker een titel niet van het begin tot het einde te bekijken om de status te krijgen dat de titel bekeken is en een cijfer krijgt.

Het is zelfs zo als een titel twee minuten wordt bekeken dit wordt meegeteld voor de cijfers. Als je dus aan een titel begint en na vijf minuten misnoegd naar een andere overschakelt dan krijgt de titel toch een extra kijkcijfer.

Voor het aantal weergave telt dus twee minuten, voor het cijfer bekeken moet er minstens 70% van de titel gezien worden.

Het is gewoon zo dat met de manier van cijfers toekennen wordt gespeeld om elke titel toch in een bepaalde waarde te houden.

Je zou het kunnen vergelijken met punten, als een titel maar 1 punt of 2 zou hebben dan zou je zelf de moeite niet doen om te kijken. Als je diezelfde titel een waarde laat houden van 5 of 6 zou je misschien toch nog het voordeel van de twijfel laten meespelen.

Ja kan opmerken dat zelfs de cijfers een vorm van strategie zijn, en dat het de bedoeling is om ervoor te zorgen dat iedere titel aantrekkelijk moet blijven.

Natuurlijk is het logica elke titel die een streamer brengt heeft een financieel plaatje het zou een zelfvernietigende strategie zijn om titels niet in de belangstelling te houden.

Wat is er nu belangrijk voor Netflix

Het belangrijkste is dat ze genoeg aanbod hebben en nieuwe titels kunnen brengen.

Het is ook een tijd waar de hoeveelheid van nieuwe titels belangrijker is dan de kwaliteit van de titels.

Het hele entertainment gebeuren is de laatste jaren zo hard veranderd dat er moet ingespeeld worden en een goede strategie nodig is.

Zou Netflix dit niet doen zou het met de jaren uitsterven.

Het is niet meer de tijd van vroeger waar films en series werden gemaakt met een groot risico.

Werd een film of serie gemaakt en was er niet genoeg belangstelling dan waren daar ergens financiële gevolgen aan verbonden.

Er werd dan ook meer naar de kwaliteit gezien en niet naar de kwantiteit en net dat is helemaal veranderd.

Veel titels die nu gemaakt worden en op de streamers komen zouden vroeger niet aanvaard zijn en zouden nooit uitgebracht worden.

Wat ook zijn invloed heeft voor films in de bioscopen. Als het in de bioscopen misloopt kan het verlies nog altijd goed gemaakt worden door de streamer dit natuurlijk voor de titels die geen originele zijn.

Nu alles heeft een voordeel en een nadeel, door de verandering in de entertainmentwereld en dat kwantiteit belangrijker is dan kwaliteit krijgen ook meer mensen zoals regisseurs, acteurs en actrices een kans die ze vroeger nooit zouden hebben gekregen.

Dat heeft een groot voordeel dat er meer talent wordt ontdekt en dat er meer mensen zijn die zich verder kunnen ontplooien tot zeer goede regisseurs en acteurs en actrices die aanbeden worden.

Laat ons toch maar blij zijn dat de streamers er zijn, we zouden ze erg missen als ze nu allemaal zouden verdwijnen!

Please follow and like us:
Waarom Netflix er niet echt om geeft of hun films goed zijn 1
Pin Share